четвер, 4 травня 2017 р.

Урок географії в 7 класі з використанням інтерактивних технологій

Тема. АВСТРАЛІЯ – НАЙМЕНШИЙ МАТЕРИК ЗЕМЛІ. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ, СВОЄРІДНІСТЬ ГП МАТЕРИКА. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ І ДОСЛІДЖЕННЯ. ГЕОЛОГІЧНА БУДОВА, ФОРМИ РЕЛЬЄФУ ТА КОРИСНІ КОПАЛИНИ АВСТРАВЛІЇ, ЇХ ПОРІВНЯННЯ З АФРИКОЮ.
Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; продовжувати формувати навички складання характеристики ГП материка за планом; продовжувати формування вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; вдосконалювати практичні вміння та навички учнів працювати з картами атласу, підручником та іншими джерелами географічних знань.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта Австралії, глобус, атласи, підручники, портрети мореплавців, ілюстративний матеріал про природу материка.

Хід уроку

І. Організаційний момент                                                                                               Визначення мети та завдань уроку, визначення місця та значення теми «Австралія» в загальній структурі курсу.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом «Інтелектуальна розминка»
1.За яким планом складається характеристика материка? 
2.Чому вивчення будь-якої території починається з вивчення її ГП? 
3.Що вам відомо про Австралію? (Орієнтовно: найменший материк, найжаркіший, найвіддаленіший, «все навпаки», одна держава, багато сумчастих тварин)

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Прийом «Дивую всіх»
 (Розповідь вчителя).
                                                       Австралія – материк чудернацький, бо все там навпаки для нас: в січні – літо, дерева взимку скидають не листя, а кору, через пустелі без сокири непройдеш, тварини мають сумки.                                                                           Цікаво дізнатися про такий материк більше?Що не звичне для інших материків ви почули?

VI. Вивчення нового матеріалу
Прийом «Творча лабораторія»

Розгорнутий план етапу 
роботи.
1.Характеристика ФГП материка за планом.
Учні працюють в
парах самостійно, користуючись планом в довіднику учня, текстом підручника і картами атласу. Після виконання роботи кожна пара звітує про виконання роботи і дає відповідь на один із пунктів плану.
Учні за допомогою вчителя роблять загальний висновок про особливості ГП і їх вплив на природу материка (віддаленість, ізольованість –своєрідна природа; перетинається майже по середині південним тропіком – сухий, жаркий клімат).
1.2.Історія відкриття.                                                                                                    Розповідь учителя, випереджувальні завдання учнів.
1.3.Тектонічна будова                                                                                                     Робота з тектонічною картою .                                                                                 1.4.Рельєф .                                                                                                          Розповідь учителя, учні спостерігають за картою. 
1.5Корисні копалини
 .                                                                                               Учні називають їх за картою, вчитель спрямовує увагу на зв’язок їх розташування з походженням.
У процесі роботи учні підписують та наносять на контурну карту географічну номенклатуру.
2. Прийом «географічний практикум»
Учні самостійно порівнюють рельєф Австралії і Африки. Результати оформлюють у вигляді таблиці.
Ознаки порівняння
Австралія 
Африка 
1. Що становить основу материка 


2. Плоскогір’я 


3. Низовини 


4. Гори 


5. Область складчастості 



Після виконання роботи підбивається підсумок, учні роблять висновок.

V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Мікрофон»

1.У чому особливості ГП Австралії? 
2.Звідки пішла назва материка, хто і коли його відкрив? 
3.Особливості рельєфу Австралії. 
4.Чому в Австралії нема вулканів і льодовиків? 
5.На які корисні копалини багатий материк? 
2.Прийом «Аукціон» (По номенклатурі) 
VI. Підсумок уроку
Прийом «Прес – конференція»
1.Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Що найбільше вразило?
2.Прийом «Так – ні»
1.Австралія найменший материк Землі. 
2.На материку є діючи вулкани. 
3.В Австралії є високі гори. 
4.Материк не має територій із сучасним зледенінням. 
5.Вздовж північно – східної частини материка простягнувся Великий Бар’єрний риф. 
6.Австралію відкрили китайці. 
7.В Австралії багато родовищ нафти та природного газу. 
VII. Домашнє завдання .
1.Опрацювати текст підручника,підготувати по одному запитанню до кожного пункту тексту.
2.Закінчити роботу в контурних картах. 
3.Підготувати додатковий матеріал, що стосується внутрішніх вод та клімату материка. 
4.Скласти кросворд з географічною номенклатурою материка. 


Немає коментарів:

Дописати коментар